Savion lisätalousarvioaloitteet Mutalan kevyen liikenteen väylän ja kantatie 65:n määrärahoista kaatuivat eduskunnassa

TIEDOTE 28.6.2018

JULKAISUVAPAA

Kansanedustaja Sami Savion (ps.) kesäkuussa tekemät lisätalousarvioaloitteet, joissa esitettiin myönnettäväksi valtion määrärahaa Mutalan kevyen liikenteen väylän rakentamiseen sekä kantatie 65:n perusparannuksen suunnitteluun ja aloittamiseen, käsiteltiin 27.6. eduskunnassa. Molemmat lisätalousarvioaloitteet valitettavasti kaatuivat äänestyksissä.

Pirkanmaalaiset hallituspuolueiden kansanedustajat äänestivät lisätalousarvioaloitteita vastaan. Sitä vastoin äänestyksessä paikalla olleet pirkanmaalaiset oppositiopuolueiden kansanedustajat tukivat molempia aloitteita vihreiden Satu Hassia lukuunottamatta.

Kyseessä oli jo toinen kerta kun Savion aloite Mutalan kevyen liikenteen väylän määrärahoista kaatui. Tämä on hyvin valitettava asia, sillä kevyen liikenteen väylä parantaisi huomattavasti alueen liikenneturvallisuutta. Erityisesti lasten koulumatkat ovat tällä hetkellä jopa hengenvaarallisia.

Onkin ikävää, ettei kokoomuksen, keskustan ja sinisten kansanedustajia näytä kiinnostavan edes lasten turvallisuus. Ilmeisesti kuuluisa arvopohja oli jälleen esteenä. Asiasta kiinnostuneiden kannattaakin mennä tiedustelemaan äänestyspäätöksen tarkempia syitä hallituspuolueiden paikallisilta edustajilta kesän markkinoilla.

Perussuomalaisten taistelu Mutalan kevyen liikenteen väylän eteen kuitenkin jatkuu kunnallisella tasolla. Perussuomalaisten ympäristölautakunnassa tekemä esitys 25 000 euron suunnittelurahasta on mennyt läpi ja se on nyt kirjattu kaupungin maankäytön ja palveluiden suunnittelu- ja toteutusohjelmaan. Odotamme saavamme aikanaan tukea kaupunginhallituksessa ja valtuustossa tämän hankkeen rahoitukselle, onhan kyseessä alueen asukkaiden viihtyvyys ja ennen kaikkea heidän turvallisuutensa.

Ylöjärven Perussuomalaiset

Kirjoitettu 28.6.2018