Perussuomalaiset esittää poliittisesti valittujen luottamushenkilöiden palkkioiden leikkaamista

Perussuomalaisten valtuustoryhmä esittää poliittisesti valittujen luottamushenkilöiden palkkioiden leikkaamista. Valtuustoaloitteemme luovutettiin kaupunginvaltuuston kokouksessa maanantaina 8.6.2020.

Valtuustoaloite kokonaisuudessaan:

Valtuustoaloite luottamushenkilöiden
palkkioiden alentamisesta

Koronaepidemia on vaivannut keväällä 2020 pahoin koko Suomea. Kriisin taloudellisia kokonaisvaikutuksia on vielä tässä vaiheessa vaikea arvioida. On kuitenkin selvää, että epidemia tuo väistämättä ongelmia myös Ylöjärven kaupungin talouteen.

On todennäköistä, että Ylöjärven kaupunki joutuu lähivuosina sopeuttamaan talouttaan merkittävästi koronakriisin aiheuttamien tulonmenetysten vuoksi. Vallitsevassa tilanteessa erityisesti päättäjien on oltava vastuullisia ja toimittava esimerkillisesti.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä esittää, että poliittisesti valittujen luottamushenkilöiden kokouspalkkioihin tehdään koronaleikkaukset. Tämä tarkoittaa kaupunginvaltuuston, kaupunginhallituksen ja lautakuntien jäsenten kokouspalkkioiden leikkaamista 20 prosentilla. Säästyneillä rahoilla ei Ylöjärven taloutta yksin pelasteta, mutta kokouspalkkioiden alentaminen antaisi kuitenkin selkeän viestin päättäjien halusta pitää huolta kaupungin taloudellisesta kantokyvystä.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä

Kirjoitettu 12.6.2020