TIEDOTE: Perussuomalaiset: Kokoomuksen ja SDP:n kyhäämä julistus on epätoivoinen yritys vedättää huomiota pois varsinaisesta asiasta

TIEDOTE
JULKAISUVAPAA 12.1.2023

Me perussuomalaiset Ylöjärven kaupunginhallituksen jäsenet ja varajäsenet tuomme näkökulmamme julkisuudessa esillä olleeseen keskusteluun Ylöjärven kaupunginhallituksessa ilmenneen epäkohdan tiimoilta, jota varsinkin kokoomus on pyrkinyt kääntämään keskusteluksi luottamuksesta. Siitä puhe mistä omassa pesässä puute, tietää vanha sanonta.

Ylöjärven kunnallispolitiikassa onnistuttiin pääsemään lähes vaalikauden puoliväliin saakka rakentavan yhteistyön ilmapiirissä, kunnes kokoomus onnistui vanhasta kokemuksesta repimään valtuuston ja oman valtuustoryhmänsä kahtia sisäisellä valtataistelullaan valtuuston väliaikaisesta puheenjohtajuudesta. Nyt tätä yksilöiden vallantavoittelun satoa niitetään luottamuspulan muodossa niin kaupunginhallituksessa kuin valtuustossa.

Toiset puhuvat tietovuodosta, toiset väärinkäytöksen paljastamisesta. Näkökulma riippuu siitä, kummassa leirissä itse seisoo. Aiemman kaupunginhallituksen puheenjohtajan valmistellessa ylimitoitetun salauksen savuverhon suojassa Ylöjärven kaupungin virallista lausuntoa poliisille omista aiemmista tekemisistään, toimien pykälän puheenjohtajana ja pöytäkirjantarkastajana, alkaa johtavia hallintolainsäädännön asiantuntijoitakin jo sankka palaneen käry yskittämään.

Mitä tulee kokoomuksen ja sen apupuolueen sosialidemokraattien kahdestaan kokoon kyhäämään julistukseen tietovuodon selvittämiseksi, me perussuomalaiset katsomme tämän olevan vain epätoivoinen yritys vedättää huomiota pois varsinaisesta asiasta, joka on ilmeinen hätä hallinto-oikeuden langettavan päätöksen aiheuttaman panikointireaktion johdosta.

Sen sijaan että kokoomuksen kuumakallet heittelevät ajatuksia yksityisen salapoliisipalvelun hankkimisesta tutkimaan puhelimia, me perussuomalaiset emme luistele tänä talvena heikoilla jäillä. Mikäli asia on tarpeen tutkia, sitä varten Suomessa on poliisiviranomaiset, jotka ottavat vastaan tutkintapyyntöjä.

Toivotamme kaikille ylöjärveläisille siunattua ja menestyksekästä uutta vuotta 2023.

Perussuomalaisten Ylöjärven valtuustoryhmä