Suomi tarvitsee keulakuvakseen todellisen Suomi-neidon – Henrik Pajunen

Itsenäinen Suomi täyttää pian sata vuotta. Suomen on aika saada vahva presidentti joka uskaltaa puolustaa omaa kansaansa ja puhua asioista suoraan ilman, että ensisijainen huolenaihe on mitä muut meistä ajattelevat. Aidosta isänmaallisuudesta on jo liian kauan yritetty tehdä syntiä, joten asia on nyt syytä korjata. Tähän löytyy yksi todellinen vaihtoehto – Laura Huhtasaari. Suomi-neito sanan todellisessa merkityksessä. Laura tarjoaa tähän ummehtuneeseen ja näivettyneeseen nykymenoon selkeän vaihtoehdon ja on takuuvarmasti isänmaallisin valinta.

Vaikka presidentin valta onkin rajallinen, on presidentin mielipiteillä ja sanoilla silti merkitystä. Onhan presidentti sentään maamme keulakuva. Kansa arvostaa rehellistä ja suoraa puhetta, ilman turhanpäiväistä venkoilua ja nöyristelyä. Presidentin tulee pystyä kritisoimaan myös näitä muka pyhiä aiheita kuten EU, euro ja maahanmuutto, ilman, että siitä saa änkyrän maineen. Hyvä presidentti uskaltaa korostaa mielipiteissään, että hänen oma maansa ja sen kansa menee kaiken edelle. Hyvien suhteiden ylläpitäminen muihin maihin on tärkeää, mutta se ei tarkoita sitä, että meidän täytyy kumarrella ja olla joka suuntaan rähmällään, varsinkaan Brysseliin.

Laura on rehellinen, suoraselkäinen, fiksu ja isänmaallinen ihminen jota arvostan niin poliitikkona kuin yksityishenkilönäkin. Hänen nopea nousunsa on ollut hienoa seurattavaa. Pari vuotta ensimmäisen kauden kansanedustajana ja suoraan perussuomalaisten 1.varapuheenjohtajaksi, selvin murskalukemin. Ja miltei heti perään puolueen presidenttiehdokkaaksi. Hänen kannatuksensa ja suosionsa ovat vahvalla pohjalla ja ne kasvavat ennätystahtia.

Itse huomasin Lauran nopeasti kasvavan suosion vuonna 2016 ja tiesin heti, että hänellä tulee olemaan vielä merkittävä rooli puolueessamme. Aloin tukea häntä kesästä 2016 lähtien kun mietin, kuinka hänet saisi suostuteltua tavoittelemaan perussuomalaisten puheenjohtajuutta. Luulin vielä tuolloin, että silloinen istuva puheenjohtajamme tulee tavoittelemaan vielä jatkokautta eikä Jussi Halla-aho lähde kisaan mukaan. Kun Jussi teki päätöksensä lähteä ehdolle, Laura ilmoitti tukevansa Jussia ja tavoittelevansa itse 1.vpj:n paikkaa, lähdin siltä istumalta tukemaan häntä. Vaalitulos Jyväskylässä osoitti, etten ollut suinkaan ainoa. Pätkääkään en ole valintaani katunut. Kyseinen tehtävä on juuri nyt merkittävämpi kuin koskaan aiemmin ja valitsimme täysin oikean henkilön hoitamaan sitä.

Suomalaisten keskuudesta löytyy paljon perussuomalaisen aatteen omaavia ihmisiä. Olen viime aikoina huomannut, että moni antipersuina pitämäni henkilö on uskaltautunut vihdoinkin astumaan kaapeistaan ulos, heistä moni ainoastaan Lauran ansiosta. Kun vaaliväittelyt vielä alkavat kunnolla, niin tulemme näkemään tämän vieläkin suurempana. Tämä maa tarvitsee Lauran kaltaista presidenttiä. Nöyristelyn aika ja pokkurointi EU:lle on jo nähty. Nyt tarvitaan muutos. Siksi Laura.

Lopuksi haluan vielä sanoa, että olen erittäin kiitollinen Lauralle, koska hän oli suuri tekijä miksi jaksoin itse vetää kuntavaalit täysillä läpi kannatuksemme madellessa pohjalukemissa. Hänen positiivisuudellaan ja kannustamisellaan oli omalla kohdallani suuri merkitys, Sami Saviota unohtamatta. Positiivisuus tarttuu. Tätä en tule koskaan unohtamaan.

Matkani varrella on tullut koettua kaikenlaista ja jyvät on jo eroteltu akanoista. Lauran kohdalla voin ilokseni todeta, että tämä ihminen on osoittanut minulle mitä sana luottamus todella merkitsee. Annan hänelle täyden tukeni jatkossakin. Suomi takaisin!

Henrik Pajunen, kaupunginvaltuutettu

Julkaistu Perussuomalaisten blogisivulla ja Uusi Suomi – Puheenvuorossa 30.10.2017