Palveluiden turvaaminen haja-asutusalueille populismia? – Henrik Pajunen

Lähden kuntavaaleihin haja-asutusalueiden palveluiden turvaaminen, lapsiperheet sekä tiukka maahanmuuttopolitiikka edellä. Ne ovat kärkiteemojani. Ikäihmisiä ja yrittäjiä tietysti unohtamatta. Demarivaltuutettu Jussi-Pekka Ahosen mielestä haja-asutusalueiden puolustaminen on naurettavaa. Onhan se toki kohtuutonta vaatia edes jonkinlaisia peruspalveluita haja-asutusalueille. Hänen mukaansa perussuomalaiset haluavat siirtyä takaisin 60-luvulle. Erikoinen kommentti kolmannen kauden valtuutetulta. Ylöjärvi on pinta-alaltaan laaja alue. Mielestäni haja-asutusalueilta pitää löytyä toimivat peruspalvelut. Kuru ja Viljakkala tulee ottaa huomioon.

Poikeluksen päiväkoti lakkautettiin viime vuonna. Perussuomalaiset vastustivat asiaa koko ryhmän voimin. Sen sijaan sosialidemokraattien valtuustoryhmä äänesti lakkauttamisen puolesta. Kysyin asiasta Jussi-Pekka Ahoselta. Hänen mielestään haja-asutusalueiden puolustaminen on populismia ja ihmisten tulisi muuttaa enemmän kaava-alueille joista löytyy palvelut läheltä. Mielestäni on hieno asia, että ihmisiä muuttaa maaseudulle. Olen aina arvostanut tällaisia ihmisiä, nämä päätökset vaativat tietyllä tapaa uhrautumista tietyistä asioista. Kysyin Ahoselta, että kuinka tulemme koskaan saamaan ihmisiä muuttamaan haja-asutusalueille, kun kaikki palvelut viedään pois. Sen jälkeen sain syytöksiä perussuomalaisten hyväksymistä koulutusleikkauksista. Mainitsin, että sosialidemokraattien valtuustoryhmästä vajaa puolet äänesti myös koulutusleikkausten puolesta. Kysyin uudestaan miksi he halusivat lakkauttaa Poikeluksen päiväkodin. Vastaukseksi sain kuulla olevani populisti ja perään maininnan, että onneksi rasismi ei kuulu muiden puolueiden linjaan. Rasismi? Kuinka rasismi liittyy päiväkotien ja haja-asutusalueiden puolustamiseen? Vastaisuuden varalta suosittelen, että jos kysyjä esittää “ikävän” kysymyksen toiminnastasi, niin rasistikortin heiluttelu on aika noloa.

Mikäli tulen valituksi kaupunginvaltuustoon, niin aion puolustaa syrjäkylien asukkaita ja lapsiperheitä. Aion myös pitää huolen siitä, että maahanmuuton kustannukset pidetään kurissa ja Ylöjärvi säilyy turvallisena paikkana. Vastaanottokeskuset eivät kuulu puutarhakaupunkiimme. Tämä ei ole populismia eikä rasismia, vaan realismia.

Oikein hyvää vaalimenestystä kaikille tasapuolisesti.

Henrik Pajunen, kuntavaaliehdokas nro 90

Perussuomalaiset